woensdag 22 juni 2016

Kolven op het werk

Drie maanden na de bevalling terug gaan werken, betekende ook meteen beginnen kolven, want je kan nu eenmaal je kindje niet meenemen naar je werk. En zo begon een nieuw avontuur.
Ik huurde eerst een kolf bij de mutualiteit om het eens uit te proberen en dit lukte. Maar ik was niet van plan om met zo'n grote koffer op het werk te verschijnen. Ik wou iets compacters. Gelukkig kreeg ik de tip van onze vroedvrouw om eens langs te gaan bij Boops 'n Burps. In de winkel te Leuven kregen we van Dorine een uitgebreide uitleg over kolven aan de "Milk Bar". Je kan er ineens ook verschillende modellen/merken uitproberen. Ik had mijn oog meteen laten vallen op de "Rolls Royce" onder de borstkolven: de Medela Freestyle, dubbelzijdige kolf. Beetje prijzig, maar je krijgt er wel veel voor in de plaats.

Huurkolf mutualiteit
Kolfset bij de huurkolf


Na een dikke 3 maanden ging ik terug aan het werk, vol goede moed. Ik kreeg te horen dat ik het EHBO-lokaaltje mocht gebruiken om te kolven. Alles is er aanwezig: stoel, tafel, koelkast, water... maar de gekke geur en mogelijke binnenvallers moet je er maar bijnemen. Ik was bovendien de eerste werkneemster die dit ooit had aangevraagd. Een primeur voor onze personeelsdienst. Ondertussen ben ik toch alweer 9 weken aan het kolven op het werk, 2x per dag. Ik probeer dit te doen op de momenten dat mijn zoontje zijn flesje krijgt in de crèche. Al is het soms moeilijk om tijd vrij te maken tijdens drukke dagen. Maar het is nodig, niet alleen om de melk voor de volgende dag bij elkaar te krijgen (en eventueel een extraatje voor de diepvriesvoorraad), maar ook voor mijn mentale gezondheid.

Kolven op het werk

Mijn borstvoedingspauzes zijn ondertussen mijn kleine oases van rust in drukke tijden. Door de voedingsbh van Mammae kan ik handenvrij kolven en de kolf op zich maakt ook niet zo veel lawaai (in verhouding tot vele andere kolven) en is bovendien draadloos. En zo kan ik mij dus lekker ontspannen terwijl ik bijv. Facebook lees. Zo zie je maar, kolven op het werk is voor mij niet zo'n horrorverhaal geworden zoals ik op andere blogs kon lezen. Gelukkig maar! Hopelijk kunnen we op deze manier nog lang borstvoeding geven. De kaap van 6 maanden komt in zicht! Jeej!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten