donderdag 26 mei 2016

Trouwen en mama worden

Sinds mijn laatste blogje is mijn leven veel rijker (lees: drukker) geworden. Eind 2014 ben ik getrouwd met mijn zielsmaatje (na 7,5 jaar samen-zijn) en een gezinsuitbreiding liet niet op zich wachten. Zo ben ik in januari 2016 mama geworden van het allermooiste kindje ter wereld. Elke mama zal dit wel van haar kindje denken, al had ik me dit nooit kunnen inbeelden voor ik mama werd. Mijn zoontje is ondertussen bijna 5 maand oud. Wat gaat de tijd toch snel!




Door de veranderde gezinssituatie heb ik geen tijd en vooral geen energie meer om nog creatief bezig te zijn. De wil is er nog wel, maar zonder energie kom je niet ver. En dan vraag ik me keer op keer af: "Hoe doen andere jonge mama's dit toch allemaal?" Ik zie zo veel blogjes van hippe mama's die leuke naaisels maken voor hun kindjes, die werk en privé perfect lijken te combineren, en die nog uitstapjes doen ook.... Ik zou hun geheim wel willen weten, maar voorlopig doen we op ons eigen tempo verder en genieten we van elk moment! Misschien word ik ooit ook wel een "hippe mama". Some day...

Oproep aan jonge mama's: Hoe krijgen jullie het toch voor mekaar?

2 opmerkingen:

  1. Ik spreek niet uit ervaring, maar misschien vrouwen met een poetsvrouw? Of huisman? ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt goed. Nu is je baby nog klein en al lijkt het nu nog onvoorstelbaar, er komt terug een tijd dat je een stukje van je leven terug voor jezelf hebt. Ikzelf ben alleenstaande mama van 5, werk 80% om de kinderen niet tot 18h in de opvang te moeten laten. Ze hebben hun hobby's dus ik fiets elke avond tot 19h voor hen rond, maar tegen 20.30h liggen ze wel in hun bed en is de avond voor mij. Tv heb ik niet en mijn kinderen moeten ook wel meehelpen in het huishouden.

    BeantwoordenVerwijderen