dinsdag 10 januari 2017

Mijn baby werd een peuter

Afgelopen week werd mijn kleine lieve baby een stoere peuter! Dit gebeurde natuurlijk niet in één nacht, maar het voelt wel aan alsof het heel snel is gegaan. Eén jaar geleden lag ik nog mijn mijn pasgeborene op de materniteit, ongelooflijk! Op een jaar tijd ben ik van een onzekere kersverse mama uitgegroeid tot een (min-of-meer) zelfzekere mama. Een jaar gevuld met een (nog steeds lopend) borstvoedingsavontuur, werk en mama-zijn combineren, een grote verantwoordelijkheid voor een nieuw wezentje, noem maar op! Veel nieuwe dingen geleerd dus. En ondanks dat alles gaat het toch zo vanzelfsprekend: Go with the flow, met vallen en opstaan.



Maar 1 jaar betekent niet alleen terugblikken op een fantastisch jaar, maar ook een verjaardag vieren. Vol enthousiasme begon ik een maand (of misschien zelfs langer) op voorhand na te denken over het verjaardagsfeestje en alles er rond. Een Pinterest-bord werd gevuld met ideetjes. Maar met een voltijdse job en de feestdagen (en ook wel een beetje luiheid) zijn de ideeën in de prullenbak beland. Spijtig! Geen slingers, geen verjaardagskroon, geen mooi versierde taart... Al was het natuurlijk niet helemaal een flop: ons zoontje was super blij met zijn verjaardagscadeaus (de lach op zijn gezicht!) en heeft heerlijk gesmuld van de zelfgemaakte cake en keek vol verbazing naar het lichtje (kaarsje) op zijn taart. En daar draait het uiteindelijk toch om: je kind gelukkig zien. Helemaal geslaagd dus! Toch hoop ik volgend jaar meer te kunnen doen, mijn beste beentje voor te zetten en misschien wat eerder aan het plannen te gaan.


Hoe ging dat bij jullie, die eerste verjaardag van jullie (eerste) kindje(s)?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten